Belangrijke tips over hoe jij jouw bedrijfsverhaal in beeld kan brengen met foto’s
Jouw bedrijfsverhaal is de reden waarom jij bent gaan ondernemen of een bedrijf bent begonnen. Jouw liefde voor jouw creatie is ergens ontstaan, gestart en daarna is het gaan groeien. Waar jij begon met iets kleins is nu toe aan verbetering, passend bij wat je nu doet. En daarbij zijn nieuwe foto’s ook erg belangrijk. Foto’s laten snel de sfeer, jouw product of dienst zien. En vergeet vooral niet jezelf en/of jouw collega’s. Jouw klanten willen connectie voelen bij wie ze iets afnemen. Ze willen niet alleen informatie lezen maar vooral zien met wie ze in zee gaan. Wanneer jij jouw foto’s op de juiste manier inzet, scheelt jouw klant dit een hoop leeswerk en zullen ze sneller overgaan tot actie.
Hoe breng je jouw verhaal, jouw onderneming in beeld
De uitdaging is om vooral het juiste te laten zien. Geen mooie portretten van een schone ruimte waar geen sfeer is te zien. Maar vooral foto’s van jou, bezig in jouw werkruimte. Of dit nu een groen kantoor is of een atelier. Ik kan je een aantal tips geven over hoe je jouw bedrijfsverhaal in beeld brengt.



Tip 1: Een portetfoto in jouw onderneming
Maak geen standaard portretfoto. Maar zorg ervoor dat jouw klant jouw herkent als ondernemer. Dit heeft zoveel meer waarde. Want het draait uiteindelijk om jouw bedrijfsverhaal, om jouw branding.
Maak een portretfoto waar jij iets aan het doen bent, of even de tijd neemt met een kop koffie. Zittend in een passende omgeving met een kop koffie nodigt uit tot gesprek. Hier zijn jouw klanten gevoelig voor.
Of wanneer je met meerdere collega’s werkt, is jullie samenwerking belangrijk. Foto’s waar jullie samen in contact zijn of samen iets aan het maken zijn.Laat het plezier zien, waarom je onderneemt.

Tip 2: Hoe breng je jouw producten in beeld?
Het standaard plaatje van een kussen (in deze reportage van Bastaa ) tegen een witte achtergrond is handig als je alleen het product in beeld wil brengen.
Maar nog leuker is dat je ook foto’s hebt van de juiste klanten die de producten laten zien. Bijvoorbeeld hun tuinzitje waarop je het kussen terugziet.
Plaats de producten dus in een omgeving waarvoor ze gemaakt zijn. Die ook de juiste sfeer en uitstraling heeft.
Laat foto’s van jou aan het werk zien, wanneer je de producten zelf maakt. Dit geeft vertrouwen. Dat jouw verhaal klopt met wat je aanbiedt.

Tip 3: Hoe breng je jouw diensten in beeld?
Wanneer jouw product een dienst is, zijn foto’s van jou en je klant nodig. Via welke manier kom je in contact met je klant? Wat doen jullie samen, via welke manier heb je met elkaar contact?
Ben jij bijvoorbeeld een leefstijlcoach, fotografeer dan in de juiste ruimte, bijvoorbeeld in de natuur of ergens waar jij gezond eten maakt.
Soms heb je diensten waarbij je online werkt met mensen. Maak dan beelden van jou met de laptop terwijl je in gesprek bent. Of waarop je kan terugzien waar jouw online cursus over gaat. Maak bruggetjes van jouw online product naar dat waar het om gaat.
Breng vertrouwen in beeld op de manier die past bij jou. Dan haal jij jouw lievelingsklanten binnen.



Wil jij sprekende zakelijke foto’s maar met een persoonlijk tintje?
Wil jij sprekende brandingfoto’s met een persoonlijk tintje? Wil jij laten zien wat jouw onderneming kan bieden? Dan help ik je graag!
Mijn kracht is dat ik snel sfeer zie en voel, ik kan daar goed op inspelen. Ik neem de regie tijdens de shoot en kijk mee naar wat er nodig is voor mooie sfeervolle foto’s van jouw bedrijf of onderneming. Van tevoren hebben we contact over jouw onderneming en jouw bedrijfsverhaal. En dan bespreken we jouw wensen.
Kan ik jou helpen om meer tips voor jouw bedrijfsverhaal in beeld brengen? Laat het mij weten door het contact formulier in te vullen!

Graag ontvang ik informatie voor een fotoreportage.
